تعبير ليست انگليسي توهين به شعور مردم است

تعبير ليست انگليسي توهين به شعور مردم است
 

 شايد خود و ‌ميهمانانش كه ديروز به دفتر او رفتند، از ركوردداران مورد هجمه قرار گرفتن در برهه‌هاي انتخاباتي باشند. در اين برهه از انتخابات هم تندروها بيكار نيستند و با انتشار اخبار كذب، برهم‌زدن مراسم‌ها و... درصدد كاهش مشاركت مردم در انتخابات هستند تا خودشان پيروز لقب بگيرند اما در اين دوره اصلاح‌طلبان و ميانه‌روها زير چتر آيت‌ا... هاشمي عهد بستند كه در هر شرايطي در انتخابات حضور داشته و از حق خود و مردم دفاع كنند. ديروز هم رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: بداخلاقي‌هاي انتخاباتي با هدف دلسرد كردن مردم از حضور در پاي صندوق‌هاي رأي است. آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني پيش از ظهر ديروز در ديدار نامزدهاي اصلاح‌طلب و اعتدالگرا (ليست اميد)، به همراه مسئولان ستادهاي انتخاباتي آنان در شهرهاي تهران، ري و شميرانات، ائتلاف سياسي را يكي از شيوه‌هاي مرسوم در همه دنيا خواند و گفت: در جامعه ما كه احزاب به آن شكل نهادينه نشده‌اند تا در انتخابات با ليست ظاهر شوند، اتحاد فعالان سياسي، كه اعتدال وجه مشترك آنان است، مي‌تواند مردم را براي انتخاب نامزدهاي اصلح در روز انتخابات راهنمايي نمايد. آیت‌ا... هاشمی با تشکر و یادآوری انصراف محمدرضا عارف از ادامه حضور در انتخابات رياست‌جمهوري سال92، گفت: آن كار نشان از ايثار سياسي براي اعتلاي كشور بود كه با پيروزي تفكر اعتدالي، انقلاب پيروزي‌هاي فراواني در ابعاد داخلي و خارجي و به ويژه حل مشكل چندين ساله پرونده هسته‌اي به دست آورد. وی همچنین با توصيه نامزدها به رعايت تقوا و اخلاق انساني و اسلامي، بر توجه به خدا در اظهارنظرها تاكيد كرد و گفت: ايجاد تفرقه و افزايش تهمت‌ها و توهين‌ها براي جامعه اسلامي ناپسند است.

تعبير ليست انگليسي توهين به مردم است

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، تعبير ليست انگليسي را توهين به فهم و شعور مردم ايران دانست و گفت: تبليغ بر اين ماجرا كه دشمنان براي مردم ايران تعيين تكليف مي‌كنند، بسيار زشت و زننده است، چون به گونه‌اي دارند القا مي‌كنند كه انگليسي‌ها در سراسر كشور ايران نفوذ دارند و نامزد معرفي مي‌كنند. وی با قرائت آيه «إِنّ فِرْعوْن علا فِي الْأرْضِ وجعل أهْلها شِيعاً يسْتضْعِفُ طائِفةً مِّنْهُمْ يذبِّحُ أبْناءهُمْ ويسْتحْيي نِساءهُمْ إِنّهُ كان مِن الْمُفْسِدِين»، وارد يك بحث مبنايي و ايدئولوژيک براي پرهيز از ايجاد تفرقه در ميان مردم شد و با تاكيد بر اينكه يكي از اقدامات تفرعوني، تفرقه‌انگيزي در جامعه براي ماندگاري در قدرت است، گفت: در فضاي سياسي نيز «فرِّق تسُد» شيوه استكباريون براي غارت اموال مردم است و نبايد بگذاريم اين شيوه در داخل جامعه و بين مردم اختلاف اندازد. هاشمی‌رفسنجانی با بيان اين جمله كه «معمولاً افراد سياسي موجه جامعه به عنوان نماينده يا نامزد انتخابات به مردم معرفي مي‌شوند»، تقسيم‌بندي نخبگان كشور به داعشي‌ و عوامل نفوذي را تاسف‌انگيز خواند و افزود: بالاخره از بين نامزدهاي موجود يك عده به مجلس راه مي‌يابند و پس از آن با اين تعابير و توصيفات زشتي كه عليه آنان به كار برده مي‌شود، چگونه مي‌توانند در آرامش روحي و براساس حمايت مردم، از مصالح نظام در تصويب قوانين عمل نمايد؟

عقيده با زور در انديشه كسي به وجود نمي‌آيد

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با تاكيد بر اين جمله كه «اين تفرقه خواست واقعي استكبار است»، به عملياتي كردن اين سياست شوم در جهان اسلام اشاره كرد و گفت: خطرات واقعي منطقه تفكرات طالباني است كه از آنها القاعده، بوكوحرام و اخيرا داعش بيرون آمده است كه مي‌بينيم چگونه با انديشه‌هاي تكفيري عبدالوهاب سلفي شيعه را كافر و مهدورالدم مي‌داند. هاشمي‌رفسنجاني، با تشريح فضاي اجتماعي مدينه در سال‌هاي قبل از بعثت نبوي و بيانات عقلي و منطقي پيامبر اسلام (ص) كه جامعه مشرك را موحد و خداپرست ساخت، گفت: بي‌شك با زور و ارعاب و فريب نمي‌توان جامعه را مومن كرد و همه كساني كه امروزه در جامعه اسلامي ايران و به ويژه در مقطع كنوني انتخابات، با عناوين اصلاح‌طلبي، اصولگرايي و مستقل اظهارنظر مي‌كنند، بايد توجه داشته باشند كه اسلام دين اعتدال است و انقلاب اسلامي، انقلابي معتدل بود، هست و خواهد بود. وی افكار دگمي را كه پشت آن سرنيزه خوابيده، براي جامعه نامناسب خواند و با اظهار تاسف از اقدامات تخريبي بعضي از نامزدها و طرفداران صاحب تريبون و رسانه‌هاي آنها كه با پول بيت‌المال، دروغ، تهمت و اهانت را عليه مخالفان ترويج مي‌كنند، تاکید کرد: نشستن بر كرسي مجلسي كه با گناه به دست مي‌آيد، اصل گناه است و تعجب مي‌كنيم چگونه گروهي با ادعاي خداپرستي و انقلابي‌گري، با ظاهرسازي، سعي در فريب مردم دارند و به راحتي گناه مي‌كنند، در حالي كه اگر نامزدي در انتخابات براي خداست، نبايد در تبليغات گناه كنند. وي با تاكيد بر اين جمله كه «عقيده با زور در انديشه كسي به وجود نمي‌آيد»، به رشد آگاهي مردم و بويژه جوانان تحصيلكرده در سال‌هاي اخير اشاره كرد و ادامه داد: با اينكه تندروها از اقدامات تخريبي خويش تاكنون نتايج معكوس گرفته‌اند، اما باز هم بر بد اخلاقي‌هاي انتخاباتي خويش مي‌افزايند و بعيد نيست كه اين كار را با هدف دلسرد كردن مردم از حضور در پاي صندوق‌هاي رأي انجام دهند. هاشمي‌رفسنجاني، با توجه به سخنان سخنان اخير مقام معظم رهبري مبني بر واجب عيني بودن آمدن همه مردم به پاي صندوق‌هاي رأي، گفت: مي‌بينيد اين روزها مدعيان دروغين ذوب در ولايت، نه تنها اين سخن روشنگرانه رهبر سياسي و فقيه مجتهد زمان را تبليغ نمي‌كنند، بلكه از هر راهي براي نااميدي مردم مي‌كوشند. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، در بخش پاياني سخنان خود خطاب به نامزدهاي معتدل و اصلاح‌طلب، گفت: خدا را در نظر بگيريد، در تبليغات واقعيت‌ها را بگوييد تا پيروزي يا عدم پيروزي شما در انتخابات «احدي الحسنين» باشد. در ابتداي اين ديدار، محمدرضا عارف با ارائه گزارشي از تلاش تقريبا يك و نيم ساله اعضا و شخصيت‌هاي موثر اصلاحات براي وحدت سياسي نامزدها، گفت: نتيجه‌اش تشكيل شوراي عالي سياست‌گذاري شد كه واقعاً حاصل همدلي و صميمت دوستان بود. در ادامه اين ديدار نیز هر يك از نامزدها، ضمن معرفي كوتاه خود به بيان برنامه‌هاي خويش پرداختند و از اعلام مواضع و سیاست‌های آیت‌ا... هاشمی تشکر کردند.

منبع :روزنامه ارمان





:: موضوعات مرتبط: اخبار و سیاست , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : سه شنبه 4 اسفند 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: